ועדת זכאות ואפיון
ועדת זכאות ואפיון פועלת מכוח חוק חינוך מיוחד והיא קובעת את זכאותו של תלמיד עם צרכים מיוחדים לשירותי חינוך מיוחדים, וכן את היקף סל השירותים שיינתן לו לפי רמת תפקודו. תלמיד עם מוגבלות (לקות למידה או הפרעת קשב וריכוז, הפרעות התנהגותיות ורגשיות, עיכוב התפתחותי או שפתי, חשד למוגבלות שכלית התפתחותית), הלומד במסגרת חינוך רגיל, לאחר תהליך של התערבות ותמיכה לקידום תפקודו בחינוך הרגיל, שמופנה לבחינת זכאותו לשירותי חינוך מיוחדים בגן או בכיתה לחינוך רגיל, בכיתת חינוך מיוחד בבית ספר רגיל או בגן או בבית ספר לחינוך מיוחד. תלמיד עם מוגבלות (מוגבלות על רצף האוטיזם, עיוורון או מוגבלות בראייה, חירשות או מוגבלות בשמיעה, מוגבלות שכלית התפתחותית, מוגבלות פיזית, הפרעות נפשיות, מחלות ותסמונות נדירות) שמופנה לבחינת זכאותו לשירותי חינוך מיוחדים בגן או בכיתה לחינוך רגיל, בכיתת חינוך מיוחד בבית ספר רגיל או בגן או בבית ספר לחינוך מיוחד. תלמיד הלומד בכיתה או במוסד חינוך מיוחד שמופנה לבחינת זכאותו לשירותי חינוך מיוחדים בחינוך הרגיל. תלמיד מופנה לועדה על ידי גורם מקצועי/הורה עד 31.3 מידי שנה (במידה ומוגש לאחר מכן ישנם קרטריונים לועדה חריגה בהמשך ). דיוני הועדה מסתיימים עד 15.5 באותה שנה. החלטת הוועדה תיושם בשנת הלימודים העוקבת, למעט במקרים חריגים, המפורטים בהמשך. *תלמידים שממתינים לקביעת אבחון או שנמצאים בתהליך אבחון שלא הושלם עד ל-31 במרס ניתן לקיים את הדיון לגביהם במועדים הקבועים, ולקיים דיון המשך לאחר שיוצג האבחון - עד ל-15 ביולי באותה שנה. +אילו מסמכים יש להגיש טרם הועדה כלל המסמכים (שאלון הפנייה לועדה, אבחונים וסיכומים רפואיים ) מועברים לאתר משרד החינוך לפני קיום הועדה. לילדי מעון יש להגיש את הטפסים הבאים באופן עצמאי : מתן תשובה לגבי זכאות לחינוך מיוחד ינתן כשלושה שבועות לאחר מועד הועדה באמצעות הודעת טקסט/דוא"ל. במכתב יהיה מצוין את השירותים שהתלמיד זכאי להם במסגרת חינוכית בה ילמד: *יש לשים לב החלטות של ועדת זכאות ואפיון ימומשו בשנת הלימודים העוקבתועדת זכאות ואפיון
מהי מטרת הועדה?
למי מיועדת הועדה?
איך מתחילים את התהליך?
קרטריונים לועדה חריגה
הרכב הועדה
מה קורה לאחר קיום הועדה?