החזון

לאפשר לכל ילד לממש את עצמו ולבטא את ייחודו בצורה המלאה שרק אפשר, לטובתו ולטובת החברה.

 

תאור המחלקה

  • טיפוח אוכלוסיות תלמידים חלשות ומניעת נשירתן ממסגרות לימודיות.
  • שילוב ההורים בעשייה החינוכית.
  • גיוס ואיגום משאבים ייזום ושילוב תוכניות במערכת, ייעול והכוונה, לווי ופיקוח.

 

הנחות יסוד

  • קיימים באדם היכולת לשינוי וקידום.
  • חברה בריאה מחויבת לסייע לחלשים שבתוכה זו גם טובתה.

 

העקרונות המנחים

  • העדפה מתקנת
  • הרבה למעט
  • אינטנסיביות ומאסיביות

 

אוכלוסיית היעד

  • ילדים מרקע סוציו-אקונומי נמוך הלומדים בבתי ספר ממדרג טיפוח 5.5 ומעלה: עדיהו, אליקים, ז'בוטינסקי, עוזיאל, לוין, אשכול
  • תלמידים ממרכזי חינוך, כתות מב"ר, הכוון-אתג"ר.
  • הורים, משפחה וקהילה.

 

התקציב 

עירית בית שמש, משרד החינוך- אגף שח"ר (שירותי חברה-רווחה), משרד השיכון והבינוי פרוייקט שקום שכונות, גבייה מהמשתתפים

 

המטרות 

  • שפור הישגים לימודיים ומניעת פיגור מצטבר בכתות הנמוכות במיומנויות היסוד.
  • הגדלת מספר התלמידים הזכאים לתעודות בגרות.
  • הגדלת מספר התלמידים הפונים ללימודים אקדמיים.
  • מניעת נשירה.
  • הקניית מיומנויות נחוצות-הכרחיות להורים להתמודדות טובה.
  • הבנה, הערכה ושיתוף פעולה עם הילד ועם מערכות החינוך.

 

דרכי ההפנייה 

מנהלים ומפקחים במערכת החינוך

 

התכניות הפועלות 

  • גירוי ילדים ללמידה תקינה.
  • תוכנית אתג"ר - הדרכה תוכניתית לילדים בגיל הרך.
  • מורות סייעות בכתות א'.
  • פרוייקט פר"ח-חונכות אישית סטודנט- ילד.
  • פרוייקט מעברים - תגבור לימודי באנגלית, חשבון ועברית לקראת חט"ב.
  • תוכניות יח"ד של האוניברסיטה העברית- המכון לחקר הטיפוח בחינוך.

 

יח"ד מדע, עוצמה לכל 

  • מרכז למידה.
  • חוגי העשרה - לתלמידים מוכשרים.
  • קורסי קיץ - מוכנות לכתה א' לריכוך המעבר.
  • פרוייקט בגרות- אופק, חונכות אישית: סטודנט-תלמיד להצלחה באחד ממקצועות הבגרות בהם התלמיד מתקשה.
  • כתות מב"ר - וכיתות הכוון.
  • סיוע ברכישת עזרים דידקטיים, ספרי לימוד ועיון, קריאה, אחר לבתי הספר.
  • תוכנית שח"מ - שרותי חונכות משפחתיים / עולי אתיפיה.
  • אבחונים דידקטים.
  • מברעים לימודים.
  • תוכנית אור בגנים.
  • אומנות בגיל הרך.
  • טפוח מיומניות שפה.