הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה קבעה יעד אוכלוסייה של למעלה מ-500,000 תושבים לבית שמש


הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז ירושלים אישרה לדיון כי בית שמש היא עיר בעלת פוטנציאל גידול ארוך טווח, עד ליעד אוכלוסייה של למעלה מ-500,000 נפש.

החלטה זו מהווה צעד משמעותי בהכרה בבית שמש כעיר אורבנית מרחבית מרכזית במחוז. הוועדה ציינה במסמך רשמי כי תנאיה הגיאוגרפיים של העיר מתאימים להמשך הפיתוח וכי בכוונתה לפעול לקידום מסמך מדיניות תכנון כולל לעיר.

כעת, הוועדה מפרסמת את המסמכים הרלוונטיים ותקיים דיונים מפורטים כדי לאשר את תוכנית המדיניות המלאה, אשר תגדיר את כיווני הפיתוח העירוני ותתווה את תוכניות התכנון הארציות והמחוזיות לשנים הבאות.

ראש העיר שמואל גרינברג:
"זו הכרה היסטורית במעמדה של בית שמש. קביעת היעד האסטרטגי ללמעלה מחצי מיליון תושבים תאפשר לנו לתכנן מראש שכונות עתידיות שבהן ישולבו מוסדות חינוך, מוסדות ציבור, תשתיות מודרניות ותחבורה ציבורית מותאמת. בית שמש הופכת לעיר שכל אחד יכול לראות בה את עתידו".

מ"מ ראש העיר ויו״ר הוועדה המקומית לתו״ב שמעון גולדברג:
"הוועדה המחוזית קבעה היום באופן חד וברור: בית שמש היא עיר העתיד של מחוז ירושלים. הצבת יעד של למעלה מחצי מיליון תושבים היא הצהרת אמון אדירה בעיר ובתושביה. מדובר בהחלטה אסטרטגית מן המעלה הראשונה עבור בית שמש בשנים האחרונות. משמעותה היא הבטחת תנופת הפיתוח, הרחבת היצע הדיור והתעסוקה, ושדרוג התשתיות, לצד תכנון אחראי שיבטיח איכות חיים גבוהה לדורות הבאים".

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה קבעה יעד אוכלוסייה של למעלה מ-500,000 תושבים לבית שמש.jpe