שאלות תשובות
במידה וחוששים שקיים קושי או עיכוב בהתפתחות ילדכם, כדאי להתייעץ עם מטפלת, עם הגננת או עם אנשי הצוות החינוכי ולשמוע כיצד הם רואים את הילד ואת תפקודו. במידה ואכן עלה קושי יש להפנות את הילד לאבחון. הגשת תלמיד הלומד במסגרת חינוכית יהיה בהובלת המוסד החינוכי היות וכרוך באישור מפקח משרד החינוך והעלאת מסמכים לפורטל משרד החינוך. לתלמיד הלומד במוסד חינוכי יגיש נציג המוסד החינוכי. תלמיד הלומד במוסד חינוכי, יסתייע בנציג המוסד החינוכי. תלמיד עם מוגבלות (לקות למידה או הפרעת קשב וריכוז, הפרעות התנהגותיות ורגשיות, עיכוב התפתחותי או שפתי, חשד למוגבלות שכלית התפתחותית), הלומד במסגרת חינוך רגיל, לאחר תהליך של התערבות ותמיכה לקידום תפקודו בחינוך הרגיל, שמופנה לבחינת זכאותו לשירותי חינוך מיוחדים בגן או בכיתה לחינוך רגיל, בכיתת חינוך מיוחד בבית ספר רגיל או בגן או בבית ספר לחינוך מיוחד. תלמיד עם מוגבלות (מוגבלות על רצף האוטיזם, עיוורון או מוגבלות בראייה, חירשות או מוגבלות בשמיעה, מוגבלות שכלית התפתחותית, מוגבלות פיזית, הפרעות נפשיות, מחלות ותסמונות נדירות) שמופנה לבחינת זכאותו לשירותי חינוך מיוחדים בגן או בכיתה לחינוך רגיל, בכיתת חינוך מיוחד בבית ספר רגיל או בגן או בבית ספר לחינוך מיוחד. תלמיד הלומד בכיתה או במוסד חינוך מיוחד שמופנה לבחינת זכאותו לשירותי חינוך מיוחדים בחינוך הרגיל. הבקשה המקוונת מאפשרת למחלקת חינוך מיוחד ליצור איתך קשר ולעדכן את ההורה לגבי מועד הועדה ותוצאותיה. עד ה-31 במרץ בכל שנה, החלטה תיכנס לתוקף בשנת הלימודים הבאה. במשרדי העירייה, כתובת מדויקת תישלח בזימון שתקבלו בדוא"ל ובהודעת SMS. הועדות מתקיימות: מועד הועדות הינו מ-1.1 ועד ה-15.5 עבור תלמידי בתי הספר ו-31.5 עבור תלמידי הגנים. החלטת הועדה ישלחו שבועיים ממועד הועדה ויופיעו במרחב האישי לתושב, תחת המסמכים שלי. רישום למסגרת חינוכית בהתאם להחלטה שניתנה. מתן תשובה לגבי זכאות לחינוך מיוחד ינתנו כשלושה שבועות לאחר מועד הועדה באמצעות הודעת טקסט/דוא"ל. במכתב יהיה מצוין את השירותים שהתלמיד זכאי להם במסגרת חינוכית בה ילמד: *יש לשים לב החלטות של ועדת זכאות ואפיון ימומשו בשנת הלימודים העוקבת על שני ההורים לחתום על כלל המסמכים המוגשים לועדה. הפניית ילד לוועדת זכאות ואפיון יכולה להיעשות על-ידי הורה, מוסד חינוך מוכר, רשות החינוך המקומית, ארגון ציבורי. במידה והילד הינו במעון על ההורה לפנות באופן עצמאי למחלקת חינוך מיוחד. ולמלא את הטופס בקישור הבא. במידה והתלמיד לומד בבית הספר ההגשה באמצעות המוסד החינוכי. שאלות תשובות אודות ועדת זכאות ואפיון
עם מי כדאי להתייעץ במידה וקיים קושי בהתפתחות של ילדנו?
מי מגיש את הבקשה?
לילד שנמצא במסגרת פרטית או מעונות, ההורה יגיש את הבקשה.
מי יכול לסייע לי בהגשת הבקשה?
תלמידי מעונות יכולים להגיש בעצמם או להיעזר במחלקת גיל הרך.
למי מיועדת הועדה?
הרכב הועדה
למה צריך להגיש בקשה מקוונת?
עד מתי ניתן להגיש את הבקשה?
איפה מתקיימות הועדות?
מנהל חינוך (קומה 1) בבניין העירייה, רחוב יצחק רבין 2, קניון נעימי
קומת הלובי בבניין העירייה, רחוב יצחק רבין 2, קניון נעימי
אגף קהילה ברחוב הרצל 41 (סמוך לכיכר מומי ומעון מרשמלו)
מתי ניתנת ההחלטה וכיצד?
קיבלתי החלטה, מה השלב הבא?
תלמיד הזכאי לסל אישי ירשם בתקופת הרישום (א' בשבט עד כט' בשבט), אם חלפה תקופת הרישום ישלח להורים טופס רישום מאוחר.
תלמיד הזכאי למסגרת חינוך מיוחד יקבל בדוא"ל טופס לבחירת ההעדפה.
תלמיד הזכאי לסל מוסדי, יממש את זכאותו אל מול המוסד החינוכי.
מה קורה לאחר קיום הועדה?
מהן ההנחיות לתלמיד שהוריו הביולוגיים פרודים/ גרושים?
במידה ורק הורה אחד משתתף בועדה עליו להגיש באמצעות המוסד החינוכי אישור לקיום דיון בהיעדרו של ההורה הנוסף.
במעמד הועדה על ההורים לחתום על נספח 14- טופס העדפה של ההורים לסוג המסגרת. על שני ההורים לחתום על המסמך.
דגשים חשובים למוסד החינוכי שמגיש את התלמיד
מהם הקריטריונים לועדה חריגה?
במידה ואני מעוניין להגיש את ילדי לוועדת זכאות ואפיון מה עליי לעשות?